iconandlight

Iconography and Hand painted icons

Δεν τα λογαριάζω τα παθήματα του νυν καιρού προς την μέλλουσαν δόξαν.Άγιος Γέροντας Ιάκωβος της Εύβοιας

gallery_690

Άγιος Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης της Εύβοιας

Εορτάζει στις 22 Νοεμβρίου

«Άγιοι γίνεσθε, ότι εγώ άγιος ειμί», είπε ο Θεός (Α’ Πέτρ. α 16).

«Μάθετε απ’ εμού ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς υμών» (Ματθ. ια’ 29)

ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ-ger-iakovos-tsalikis-Λόγια ”πλήρης Πνεύματος Αγίου” Γέροντος Ιακώβου της μονής του Οσίου Δαυίδ Ευβοίας

…Δεν το βάζω κάτω,πάντοτε λέω δόξα σοι ο Θέος.Πάντοτε με την υπομονή μου,με την πίστη μου στον Θέο,”είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον”!Εγώ φροντίζω για την ψυχή μου που ‘ναι ”πράγμα αθάνατον” γι’αυτό ήρθα στο μοναστήρι του και τον υπηρετώ τον Άγιο Δαυίδ.Τί τον υπηρετώ;Να,να σκουπίσω λιγάκι το μοναστήρι του και να βρίσκομαι σαν φύλακας.

Εκείνος ξέρει τι θα περάσω.Όταν  γίναν οι διωγμοί( ήμουν) 1,5 χρονών,οι διωγμοί της Μικράς Ασίας, (πήγαμε)από τόπο σε τόπο κακομοιριασμένοι άνθρωποι…τι θα υπέφερα από αρρώστιες…εκείνος όμως βοηθάει.

Και λένε,με συγχωρείτε,ένας χριστιανός,ένας παπάς το χε πει,πάτερ εφ’ όσον ο πατήρ Ιάκωβος αγαπάει τον Θεό και τον Άγιο Δαυίδ,πως ο Άγιος Δαυίδ το επέτρεψε και πήγε στον γιατρό,τον βλέπουν οι γιατροί και κάνει εγχειρήσεις.Ε,αυτό είναι μια ανοησία στους ανθρώπους γιατί ο Κύριος μας δοκιμάζει. Ο Ιώβ τι ήτανε;Τόσοι και τόσοι Άγιοι άνθρωποι….

Επέτρεψε ο Θεός για να ταπεινωθώ.Αλλά πάλι μου ήλθε η χάρις του οσίου Δαυίδ κι από κει που είπαν ότι ήταν σοβαρές αρρώστιες δεν ήταν.Έχω καρδιά,έχω πολλές παθήσεις αλλά δεν τα λογαριάζω τα παθήματα του νυν καιρού προς την μέλλουσαν δόξαν.Δεν τα υπολόγιζω καθόλου.Είμαι θνητός άνθρωπος αλλά μες σ’αυτό το θνητό σαρκίον κατοικεί ψυχή αθάνατος,φροντίζω για την ψυχή μου που ‘ναι ”πράγμα αθάνατον”.Γι αυτό,παιδιά μου,κι εσείς να φροντίζεται για την ψυχή σας κοντά στους πατέρες της εκκλησίας….

Το κελλί του Οσίου Ιάκωβου Τσαλίκη

Επιστολή Κείμενο Γέροντος Ιακώβου (σε πνευματικό αδελφό του)

«Αδελφέ μου, μου λέγεις ότι είσαι αμαρτωλός, όλοι οι άνθρωποι αμαρτωλοί είμεθα, μόνον ο Θεός (είναι αναμάρτητος), γι΄αυτό θα κάνουμε θυσίες στο Θεό, πίστη, πραότητα, υπομονή, ταπείνωση, αποχή των κακών, θείες λειτουργίες, μετάνοιες, νηστείες, για να συγχωρέσει τις αμαρτίες μας.

Μην απελπίζεσαι ο Θεός βλέπει την ψυχή σου και θα σε βοηθήσει.

“Τις ήλπισεν εις τον Κύριον και κατησχύνθη!…

Έχετε την ελπίδα σας εις τον επί ξύλου τανυθέντα Ιησού Χριστό και όλα θα έλθουν κατ’ ευχήν”.

Άγιος Γέροντας Ιάκωβος της Εύβοιας_St. elder Iakovos of Evia_Старец Иаков (Тсаликис) Эвбейский -πολυχρονιας7

http://www.youtube.com/watch?v=Jak_BPMQ5Uc

Γέροντας Ιάκωβος ομιλία του ιδίου

http://www.youtube.com/watch?v=460YsI6PSM0

Επιμνημόσυνος Λόγος του Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου στο Μνημόσυνο του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη που έγινε στον Όσιο Δαυίδ στις 20 Νοεμβρίου 2011

ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΟΥ ΟΣ.ΔΑΥΙΔ

Απολυτίκιον Αγίου Ιακώβου Του Νέου Ασκητού της Μονής του Οσ.Δαυίδ. Ηχος πλ. δ΄.

Εν σοί Πάτερ, ακριβώς διεσώθη το κατ’ εικόνα· λαβών γαρ τον σταυρόν, ηκολούθησας τω Χριστώ και πράττων εδίδασκες, υπεροράν μεν σαρκός, παρέρχεται γαρ’ επιμελείσθαι δε ψυχής, πράγματος αθανάτου, διό και μετά Αγγέλων συναγάλλεται, όσιε Ιάκωβε το πνεύμα σου.

ΑΓΙΟΣ ΓΕΡ.ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ

Οσίου γέροντος Ιακώβου του Ηγουμένου της Ι.Μ Οσίου Δαυίδ (+1991)

Απολυτίκιον.Ήχος πλ. α΄. Τον συνάναρχον Λόγον. (Ποιήμα του Υμνογράφου Χαραλάμπους Μπούσια)

Διοράσεως έκτυπον και σεμνότητος, Μονής Δαβίδ του οσίου θαυματουργέ προεστώς, ο αρότρω γεωργήσας της αγάπης σου κεχερσωμένας του λαού, θεοφόρητε ψυχάς, Ιάκωβε πάτερ, άρτι μη ελλείπης Χριστώ πρεσβεύων υπέρ ημών των σε καλούντων πιστώς.

Μεγαλυνάριο (κοινό με τον Όσιο Δαυίδ)

Χαίροις πανυπέρτιμε ξυνωρίς*, φίλοι του Υψίστου σωφροσύνης πυρσέ Δαυίδ, άσβεστε και λύχνε Ιάκωβε αγάπης, Ευβοίας φωτοδόται, αειφεγγέστατοι.

Mausoleums_der_Galla_Placidia_in_Ravenna_008

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α΄. Τῆς ἐρήμου πολίτης.(Ποίημα Ἀνδρέου Χατζηστυλλῆ)

Λιβισίου τόν γόνον, καί Εὐβοίας τό καύχημα, ἐν ἐσχάτοις χρόνοις φανέντα, μοναστῶν φίλον γνήσιον, Ἰάκωβον τιμήσωμεν πιστοί,τόν νέον ἡσυχίας ἐραστήν, τὸν παρέχοντα ἰάσεις παντοδαπάς, τοῖς εὐλαβῶς κραυγάζουσι· Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, Δόξα τῷ σὲ θαυμαστώσαντι, Δόξα τόν ἐν ἐσχάτοις χρόνοις καί καιροίς σὲ ἁγιάσαντι.

Comments are closed.