iconandlight

Iconography and Hand painted icons

Καιρός του καθελείν και καιρός του οικοδομήσαι. Άγιος Γρηγόριος Νύσσης

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ_N1XnJdg7BFs

«Έθεσας τας ανομίας ημών ενώπιόν σου, τα κρύφια ημών εις το φως του προσώπου σου. Επειδή πάσαι αι ημέραι ημών παρέρχονται εν τη οργή σου• διατρέχομεν τα έτη ημών ως διανόημα. Αι ημέραι της ζωής ημών είναι καθ’ εαυτάς εβδομήκοντα έτη, και εάν εν ευρωστία, ογδοήκοντα έτη• πλην και το καλήτερον μέρος αυτών είναι κόπος και πόνος, διότι ταχέως παρέρχεται και εμείς πετώμεν. Τις γνωρίζει την δύναμιν της οργής σου και του θυμού σου αναλόγως του φόβου σου; Δίδαξον ημάς να μετρώμεν ούτω τας ημέρας ημών, ώστε να προσκολλώμεν τας καρδίας ημών εις την σοφίαν. Επίστρεψον, Κύριε• έως πότε; και γενού ίλεως εις τους δούλους σου» (Ψαλμός 90: 8-13)
Είναι από τα λόγια προσευχής του Μωυσή, και ο Ψαλμός αυτός χαρακτηρίζεται ως «Ψαλμός του χρόνου». Αυτή η Νέα Χρονιά που σε λίγες ώρες έρχεται, ας είναι για όλους μας μια νέα αρχή μετανοίας. Ένας χρόνος, κατά τον οποίο θα πάμε πιο κοντά στην ζωή της Ορθοδοξίας, ώστε να πάμε πιο κοντά στον Χριστό.

Επιτρέψτε μου να μοιραστώ μαζί σας, τα παρακάτω λόγια του αγίου Γρηγορίου Νύσσης. Ας προβληματιστούμε, ας τα μεταφέρουμε στην προσωπική μας ζωή, και ας μην ξεχνάμε ότι οι άγιοι πρώτα έπραξαν και μετά δίδαξαν το θέλημα του Θεού.

«Καιρός του καθελείν και καιρός του οικοδομήσαι»  (Εκκλησιαστής, 3:3).

Υπάρχει καιρός για την κατεδάφιση και υπάρχει κατάλληλος καιρός για την ανοικοδόμηση. Αυτά μπορεί κανείς να τα διδαχτεί και από όσα έχουν λεχθεί από τον Θεό στον προφήτη Ιερεμία, στον οποίο δόθηκε εκ μέρους του Θεού η δύναμη πρώτα να κατεδαφίζει και να ξεριζώνει και να ανασκάπτει και έπειτα να ανορθώνει και να ανοικοδομεί και να καταφυτεύει. Γιατί πρέπει πρώτα να ερειπωθούν μέσα μας οι οικοδομές της κακίας, και τότε να βρούμε και το χρόνο και την ευρυχωρία, για την κατασκευή του ναού του Θεού, που ανεγείρεται στο εσωτερικό των ψυχών και του οποίου τα υλικά είναι η αρετή. Αν κάποιος κτίζει πάνω σε τούτο το θεμέλιο χρυσό και άργυρο και πολύτιμους λίθους, με αυτά τα ονόματα κατονομάζεται η αρετή ενώ με το ξύλο και με το χορτάρι και με το καλάμι υποδηλώνεται η κακία, η οποία δεν προετοιμάζεται για τίποτε άλλο παρά μόνο για να αναλωθεί από τη φωτιά. Όταν, λοιπόν, οι οικοδομές γίνονται από χορτάρι και από καλάμι, δηλαδή από την αδικία και από την υπερηφάνεια και από την άλλη κακία του βίου, ο λόγος παραγγέλλει πρώτα να εξαφανίζουμε αυτά, και έτσι έπειτα να χρησιμοποιούμε το χρυσάφι της αρετής ως υλικό για την κατασκευή της πνευματικής οικοδομής. Γιατί δεν είναι δυνατό, να συνδυασθεί το ασήμι με το άχυρο ή ο χρυσός να πάρει ομορφιά από το χορτάρι, ή το μαργαριτάρι από το ξύλο. Αν όμως πρόκειται να συμβεί το ένα πρέπει οπωσδήποτε να εξαφανισθεί το άλλο. Γιατί, ποια σχέση υπάρχει μεταξύ φωτός και σκότους; Συνεπώς, ας κατεδαφιστούν πρώτα τα σκοτεινά έργα, και τότε θα ανεγερθούν τα φωτεινά οικοδομήματα του βίου. (Άγιος Γρηγόριος Νύσσης)

http://exprotestant.blogspot.gr/

Comments are closed.